pondělí 4. srpna 2014

Nové chutě v Londýně - Sushi

Rozhodli jsme se, že budeme část našich vydělaných peněz utrácet za dobré jídlo. Ne ale za hamburgery a pizzy, to, co můžeme mít v Brně za třetinovou cenu, ale za exotická jídla, která u nás jen tak nenajdeme.

Londýn je obrovskou směsicí kultur, kuchyní a lidí. Na každém rohu zde najdete nějakou cizí kuchyni, od libanonské, přes indickou až po španělskou. Takový výběr jídel u nás v Brně rozhodně nenaleznete, a když jo, tak v nějaké modifikované formě, protože dané suroviny jistě nebudou z domácího zdroje. 

Proto jsem si řekli, že si každý týden dáme jedno nové jídlo. Začali jsme sushi, které jsem už kdysi zkoušela, každopádně šlo jen o malý kousek. 


Obešla jsem pár obchodů se sushi a narazila jsem na Wasabi, obchod, kde si můžete vzít sushi s sebou domů nebo jej sníst v restauraci. Hlavním důvodem, proč jsem ale tento obchod vybrala, tak bylo to, že byl jediný, kde jsem našla složení sushi a to, co obsahuje. V regálech u krabiček jsou totiž cedulky, které vám řeknou, zda daná krabička obsahuje ořechy, sezam, vejce a samozřejmě lepek (označený jako Wheat Gluten). Hledala jsem poměrně dlouho, už jsem myslela, že na sushi budu muset zapomenout, ale nakonec jsem objevila krabičku, na které nebylo napsáno, že lepek obsahuje. Na přesný název si už nevzpomenu, ale jednalo se o něco jako "Love Salmon". A jak už z názvu vyplývá, tak celé sushi se skládalo z lososa.


Cena této krabičky byla vyšší, než cena krabičky pro přítele (kde samozřejmě toho bylo více, jak typické) a zaplatila jsem za ni 5.49 liber. Krabička také obsahuje sáček s nakáladným zázvorem, wasabi a sojovou omáčkou. V sojové omáčce je bohužel lepek, takže na ní jsem si nepochutnala. Jinak jsem měla 6 kousků lososového maki (doufám, že je to v té řase), dva kousky lososového sushi (to je to obalené v lososovi, že?) a dva kousky samotného lososa. Jelikož je losos mojí oblíbenou rybou, opravdu jsem si pochutnala. I když bych teda ocenila sojovou omáčku.


Když jsem se dívala do různých obchodů tohoto řetězce, toto sushi bez lepku jsem našla pouze v jednom. Tudíž se může stát, že budete muset obejít několik obchodů, dokud nenajdete to správné sushi.

Také prodávají samostatné zabalné dva kousky sushi, ve kterém lepek není. Takže pokud chcete pouze na ochutnání, najděte v Londýně jeden z mnoha obchodů či stánků Wasabi a pochutnejte si.

Žádné komentáře:

Okomentovat