středa 3. září 2014

Základní recept na dezert Panna cotta

Na panna cottě je nejlepší to, že je od základu bezlepková. Rozhodla jsem se vyzkoušet udělat panna cottu poprvé v životě, protože jsem o ní hodně slyšela, ale nidky jsem to nezkoušela.

Poté, co jsem si přečetla recept, tak mi to přišlo jako hračka, ale bála jsem se, že něco pokazím, že mi to neztuhne, že mi to ztuhne moc... No prostě klasické obavy z vaření.

Rozhodla jsem se udělat jenom obyčejnou panna cottu a vyzkoušet, jak vlastně chutná. Takže recept je to velice základní, neobsahuje nic navíc a pravděpodobně asi neobsahuje ani to, co má. Ale byl dobrý!

Na 3 mističky budeme potřebovat:
500 ml smetany
4 plátky želatiny (případně dvě lžičky želatiny v prášku)
40 g cukru (použila jsem krystal a ničemu to nevadilo)
3 - 4 lžíce vody


1) Smetanu spolu s cukrem pomalu zahříváme v kastrůlku a občasného míchání.

2) Mezitím si do mističky dáme 3 - 4 lžíce vody a vložíme do nich želatinu v plátcích si prášku. Želatina musí změknout a nabobtnat (plátková) či se pořádně rozpustit (prášková), což zabere cca 5 minut.

3) Ve chvíli, kdy se ze smetany kouří, ale smetana ještě stále neprochází varem, přidáme do krastrůlku želatinu a pořádně zamícháme, aby se želatina rozpustila.

4) Mícháme cca minutu nebo dvě, ale nenecháme projít varem. Někde jsem četla, že po povaření ztrácí želatin svoje schopnosti, někde jsem četla, že se zase má vařit, tak jsem to zkusila takhle a vyšlo to.


5) Smetanu rozlijeme do mističek, skleniček, hrníčků či formiček a necháme vychladnout. Po vychladnutí dáme do lednice. Panna cotta tuhne minimálně 4 - 6 hodin, může také tuhnout i přes noc.


Na tuto panna cottu jsem použila jen trošku jahodové marmelády, chtěla jsem vyzkoušet, jak vůbec samotný dezert chutná. Příště samozřejmě vyzkouším další!

Jaké jsou vaše tipy na nejlepší panna cottu nebo na nejlepší polevu?

Žádné komentáře:

Okomentovat