středa 10. září 2014

3 tipy na rychlé a bezlepkové snídaně

Snídaně je základ dne. Tohle tvrzení najdete snad v každém článku o stravování. A je to pravda! Jsem naučená snídat. Rodiče mi každé ráno dělali snídani, později jsem si ji začala dělat sama a jsem moc ráda, že mě to naučili. Posledních několik let jsem ale snídala pořád to sáme. Chleba s máslem a se sýrem. Nic jiného jsem nebyla schopna snídat, nic jiného jsem nechtěla. 

Jednou jsem si ale na snídani udělala bezlepkové banánové palačinky (recept ZDE) a nevěřila jsem svým očím. Měla jsem doslova energii na celé dopoledne, bylo mi skvěle, úžasně. Proto jsem se rozhodla, že své skromné snídaně musím trošku pozměnit. Na takové, které mě zasytí nabudí. Jak to ale skloubit s těmi 10 minutami, co jsem ráno mívala na snídani?

Rozhodla jsem se Vám ukázat 3 rychlé a jednoduché recepty na snídaně, které jsou nejen výživné, ale snad i zdravé. 

1) Bezlepková instatní kaše s banánem a chia semínky



Co se týče bezlepkových instatních kaší, tak nejraději používám kaše od zančky Nomina. Existuje jáhlová i pohanková, možná i další, ale mně chutnají téměř stejně. Na vrch kaše si nakrájím nějaké ovoce, většinou banán nebo jablko, na doslazení použiji javorový sirup a ještě posypu chia semínky a občas přidám i nějakou marmeládu nebo nutellu. 

Banán Vám dodá energii, stejně tak jako záhadná chia semínka. Ty navíc obsahují vlákninu, bohaté množství vitamínů a tak podobně. ;)

Doba přípavy této snídaně je cca 5 minut.


2) Kukuřičná tortilla s avokádem a vajíčkem



Tyto tortilly jsem nedávno objevila v Globusu a hned jsem si je zamilovala. Mají trošku zvláštní chuť, ale jako náhrada pšeničních tortil případně křehkých rýžových tortil jsou dostačující. 

Na tuto snídani budeme potřebovat půlku avokáda, jednu tortillu a vajíčko. 
Avokádo rozmačkáme a potřeme s ním tortillu, kterou dáme na cca 10 vteřin rozehřát do mikrovlnky. Vajíčko si usmažíme na pánvi a dáme na tortillu, můžeme také posypat sýrem. 


Avokádo obsahuje ty "kvalitní" tuky, které jsou pro náš organismus v určité míře prospěšné. Vejce je navíc bohaté na bílkoviny a prospěšné vitamíny. 

Pokud nemáte čas ráno usmažit vejce, může se na tortillu s avokádem dám plátek sýra, který se rozehřeje v mikrovlnce. Pak se toritilla přeloží a je to velice rychlá snídaně nebo svačina.

Doba přípravy záleží, zda se rozhodnete smažit vejce nebo použít sýr. Avšak do 10 minut byste se měli vejít.

3) Chia pudink



Zase ta semínka chia. Mají jednu zvláštní vlastnost. Při styku s vodou se kolem nich vytváří rosolovitý obal. Ten pak umožňuje vytvořit tento skvělý pudink.

Na něj budete potřebovat asi půl hrníčku jakéhokoliv mléka - od obyčejného až po madlové (já si oblíbila čokoládové mléko z Tesca, které jsem ale bohužel u nás neviděla). Dále budete potřebovat 2 lžíce chia semínek. Večer předem vše pořádně promícháme a necháme přes noc v lednici. 

Ráno stačí jen vytáhnout, dochutit čímkoliv - od strouhaného kokosu až po čerstvé maliny a posnídat. Nejlepší na tomto pudinku je, že si jej můžete udělat například do menší zavařovací sklenice a vzít s sebou na cestu nebo do školy.

Do přípravy se zde zkracuje na minimumu, tedy na vytáhnutí lžíce. ;)

Jaké jsou vaše oblíbené snídaně? A jak dlouho trávíte ráno nad přípravou snídaně?

Žádné komentáře:

Okomentovat