sobota 17. srpna 2013

Mini Pavlova

Často se nám doma stává, že zbydou žloutky nebo bílky z nějakého předchozího vaření. A tak, když nám zbyly bílky z palačinek, vrhla jsem se na jednoduchý, ale výborný recept.

Dort Pavlova, který má svůj název podle ruské baletky Anny Pavlovy, je se rozplývá na jazyku a s veškerým měkkým ovocem dokonale souzní v ústech.

Tyto Mini Pavlovy jsou dokonalé jako dobrota po jídle, avšak díky tomu, že jsou prakticky celé z cukru, nedoporučuji jich sníst moc. Já neposlechla své svědomí a přejedla se jich. A dobře mi opravdu nebylo.


Na plný plech Mini Pavlov o průměru cca 8 cm budeme potřebovat:

4 bílky
200 g moučkového cukru
2 lžíce kukuřičného/bramborového škrobu (já jsem použila bezlepkovou směs Michalík a fungovalo to také dobře)
2 lžíce octa (já použila jablečný, při pečení byl trošku cítit, ale na chuti se to vůbec neprojevilo)

Na "náplň" budeme potřebovat:

smetanu ke šlehání
jakékoliv měkké ovoce

1) Bílky vyšleháme v míse a pomalu k nim přidáváme cukr. Cukr se musí opravdu pořádně zašlehat, stejně jako všechny ostatní suroviny, tudíž šleháme opravdu dlouho. Po přidání cukru přidáme škrob a nakonec ocet. Vyšlehaná směs by měla ztrojnásobit svůj objem a být opravdu tuhá - po vyndání metliček se utvoří pevné špičky ze sněhu.

2) Na pečící papír si můžeme předrýsovat kolečka, ale není to nutné. Stejně tak není nutné používat pečící papír. My jsme ho doma neměli, proto jsem plech potřela olejem a doufala, že se to nepřipeče. Směs dáme na plech do koleček. Nejlepší bude, když se vám podaří vytvořit okraje vyšší než střed - vše vám pak bude lépe držet.

3) Dáme do předehřáté trouby na 150°C. Po vložení ztlumíme teplotu na 120°C a pečeme přibližně 45 minut. Občas kontrolujeme, jestli Pavlova netmavne, musí zůstat krásně bílá. 

4) Po cca 45 minutách troubu vypneme a necháme při zavřených dvířkách chladnout. To může trvat třeba ještě další hodinu, každopádně těsto se pak hezky vysuší a navíc půjde krásně z plechu sundat (a to i z pouze naolejovaného).


5) Vychladlou Pavlovu pokryjeme vrstvou šlehačky a vybraného ovoce. Ihned servírujeme, aby se šlehačka moc nerozpustila a nepromáčela těsto pod sebou.

Opravdu doporučuji se pokusit udělat na Mini Pavlově dolíček na šlehačku a ovoce. Mně se to na první pokus nepovedlo, šlehačka mi stékala a ovoce s ní.

Můžu ještě podotknout, že kiwi jsem koupila čistě náhodou, původně jsem chtěla koupit hrozny. Ale vůbec jsem nelitovala, kiwi chutnalo opravdu výborně. A věřím, že s lesním ovocem je to ještě lepší.


3 komentáře:

  1. Jé, ty vypadají krásně, brzy snad vyzkouším :))

    OdpovědětVymazat
  2. Miluju mini Pavlvoy a hlavně to, že se člověk může vyřádit a popustit při jejich přípravě uzdu fantazii (já zatím dělala citronové, skořicové, kakové, čokoládové, vanilkové a samozřejmě klasické) + jakýkoli krém nahoru (vynikající je i řecký jogurt). Já k nim nejradši dělám různé ovocné omáčky. Prostě Pavlova je moje velká láska.

    OdpovědětVymazat