pondělí 26. srpna 2013

Borůvkový koláč

Musím říct, že jsem k tomuto koláči měla trošku jiná očekávání. Předem upozorňuji, že mně se těsto šíleně drolilo a koláč nešel jíst jinak, než lžičkou. To mu na chuti ale neubíralo.

Druhá věc, na kterou si dejte pozor, je forma. Já na to myslela od začátku, pak jsem ale strčila koláč do trouby a v tu chvíli jsem si uvědomila, jaký trdlo jsem. Nadruhou stranu, jinak to ani udělat nešlo. Pokud máte formu, která je "oddělávací" (na klasický dorty třeba) tak jste za vodou. Pokud máte kamennou formu jako já, musíte počítat s tím, že koláč hned při vyndávání z formy rozdrolíte.


Na korpus budeme potřebovat:

200 g bezlepkové mouky (já použila Jizerku)
60 g cukru
špetka soli
1 vejce
90 g másla

1) Všechny suroviny smícháme v míse a pořádně propracujeme. Líbilo se mi, jak se těsto postupně tvarovalo, nabíralo do sebe další suroviny a kousky, které ze začátku vypadaly, že tam zůstanou, se krásně zapracovaly. No, babičky to měly vymakaný, žádní kuchynští roboti, hezky ručně...

2) Těsto dáme do mísy a k okrajům ho vytvarujeme - aby nám vznikla uprostřed prohlubeň a dala se do ní dát náplň. Poté ho vložíme na půl hodiny do ledničky (já ho tam měla cca 20 minut a stačilo to)

Mezitím si můžeme připravit náplň:

borůvky (já jsem jich použila, kolik bylo...)
marmeláda z lesních plodů

3) Poté, co vytáhneme těsto z ledničky, korpus namažeme marmeládou a posypeme borůvkama. Nemusíme už ani nijak přislazovat, koláč je sám o sobě sladký tak akorát.

4) Vložíme do předehřáté trouby na 200° C a pečeme cca 20 - 25 minut.


Jak už jsem psala, koláč je velice drolivý. Ale třeba se mi to časem podaří vychytat.

Žádné komentáře:

Okomentovat