pondělí 21. července 2014

Bezlepkový Londýn

Když jsem se zhruba před rokem rozhodla strávit celé prázdniny v Londýně, věděla jsem, že co se bezlepkového jídla týče, bude to lážo plážo. No a taky že je!

Londýn se svými 10 miliony obyvateli nabízí nepřeberné množství bezlepkových výrobků a na spoustě restaurací můžete nalézt nápis, že prodávají něco bezlepkového.


Zkusím postupně shrnout, co jsem zatím za ty dva týdny zjistila a věřím, že koncem léta na tento článek budu moci navázat i s ozkoušenými restauracemi.

Základní potraviny
V Sainsbury's mají vždy koutek freefrom, hodně mi připomíná náš Interspar. Avšak výběr je zde mnohem větší. Bezlepkového chleba najdete několik druhů a stojí 2 - 3 libry. Normální chléb tu stojí kolem 1 libry, takže bezlepkový chléb je tu dvakrát dražší. Avšak nedá se to takhle srovnávat. Já bych to srovnala s tím, že na jeden bezlepkový chléb si v Brně při "brigádním" platu 75 Kč/hod vydělám zhruba za tu hodinu. Tady je klasický plat brigádníků kolem 6-7 liber/hod, což znamená, že si na něj vydělávám přibližně 20 - 30 minut.

V již zmiňovaném koutku freefrom naleznete také těstoviny a špagety, které stojí kolem 1 libry. Dále tam také naleznete různé oplatky, brownies a podobně.

Výhodou obchodu Sainsbury's je to, že má pobočku téměř všude. Jsou to menší pobočky s názvem Sainsbury's Local, avšak i zde najdete bezlepkové potraviny. Existují také větší obchody Sainsbury's, kde naleznete mnohem větší výběr.


"Eating Out"
Ještě jsem neměla možnost ochutnat nic bezlepkového, co by pocházelo například z trhů (běžné velké cedule, že mají "Gluten Free"), z festivalů (Z něj pochází fotka nad tímto textem. Nikdy jsem nic podobného u nás neviděla. Festivaly v Čechách = párek v rohlíku, klobása a tuna levnýho kečupu) nebo z obyčejných menších či větších restaurací a bister. 

Běžně procházím okolo menších bister, kde mají na dvečích velkou ceduli, že dělají bezlepkové sendviče. Připadám si tu trochu jako v ráji. Však jen co začnu trochu vydělávat, hned se pustím do ochutnávek. 

Značení bezlepkových potravin
Překvapuje mě, na jakých všech potravinách můžete nalézt označení Gluten free. Doslova téměř na všech. Na zmrzlinách, na omáčkách... prostě všude, kam lepek nepatří, tak ho tam ani nemusíte hledat. Při čtení složení na vás jako první vyskočí "Gluten free". A je po starostech. Potraviny jsou tu všeobecne mnohem kvalitnější. Briti si holt můžou připlatit za kvalitu a tak se toho vůbec nebojí. 

Až se mi podaří ochutnat něco bezlepkového, tak se určitě nebudu stydět se s tím pochlubit. A věřím, že to nebude problém ani v nejmenším!


1 komentář: