středa 4. září 2013

Bezlepkový citronový cheesecake

Pokud jste také jako já šli v pondělí do školy, mám pro vás něco na zlepšení nálady. Já jsem tam šla "naposledy poprvé." Takže všem, kdo šel v pondělí do školy, hodně štěstí! 

Musím říci, že cheesecake jsem chtěla vyzkoušet už hodně dlouho. První problém ale byl, kde sehnat sušenky, které by se na to hodily. Přecejenom, Bebe sušenky nemáme, sušenky od Scharu jsou moc drahé a je jich škoda... Nakonec jsem zjistila, že to jde udělat i z piškotů. Takže máme napůl vyhráno!

Druhá věc byla, z čeho udělat náplň. Viděla jsem už tolik receptů, že bych mohla mít náplň téměř z čehokoliv. Nakonec jsem se rozhodla, že to bude ricotta a citron. A můžu říct, že jsem se trefila správně!


Na korpus budeme potřebovat:

250 g bezlepkových piškotů
190 g rozpuštěného másla

Na náplň budeme potřebovat:

500 g ricotty
šťáva z půlky citronu
2 vajíčka
80 g cukru
1 vrchovatá lžíce prášku z vanilkového pudinku
citronová kůra

1) Piškoty rozdrtíme ve větší míse. Nejlépe to šlo rukama, piškoty se totiž drolí samy o sobě až až. Poté přidáme změklé nebo rozpuštěné máslo a vytvoříme těsto. Dlouho se mi nechtělo chytit, až jsem myslela, že to budu muset celé vyhodit, ale nakonec se z toho jakž takž lepivé těsto stalo.

2) Těsto dáme do formy po krajíh ho trošku zvedneme, ať drží tvar. Stačí opravdu pár centimetrů. Poté ho dáme na 5 minut do trouby předehřáté na 180°C. 

3) Mezitím si v druhé míse smícháme všechno na náplň. Ricottu jsem viděla poprvé, takže jí úplně 500 gramů nebylo, jak jsem pořád ochutnávala, ale to nevadilo. Citronovou kůru jsem měla z prášku, citron jsem sice měla, ale bála jsem se kůru strouhat. Pokud se Vám bude zdát, že se těsto nemůže za žádnou cenu vlézt na korpus, mýlíte se. Těsto se Vám tam vleze s přehledem.

4) Cheesecake vložíme zpátky do trouby a pečeme na 180°C cca 35. U každého je to ale individuální, někde jsem četla, že se peče až 70 minut... Někde jsem četla užitečnou poučku - to, že je cheesecake hotový, poznáme tak, že na formu pokleme lžící. Těsto by se mělo začít celé klepat, jako z rosolu.



Zkoušeli jste někdy bezlepkový cheesecake? Jaké jsou Vaše oblíbené náplně?

3 komentáře:

  1. Woooow, tak tohle jsem neměla vidět!!! CC v jakékoliv podobě je můj nej zákusek, snědla bych ten Tvůj celý celičky!!! :-))

    World By Bella

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já cheesecaky miluju a už asi půl roku peču jen bezlepkové. Většinou si pomelu jáhelné vločky, k tomu namelu nasucho opražené mandle, přidám trochu medu a rozpuštěného másla, aby byla konzistence jako na drobenku, naňahňám do formy vytřené máslem a zaoeču.
    A nejvíc mě baví, jak se dá experimentovat s náplněmi. Ta vaše ricottovo-citronová mě moc láká, až si zase udělám domácí ricottu, určitě ji prubnu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zní to fakt moc dobře, ale já jsem ve všem hrozně nedočkavá a myslím, že bych zvládla mlít si jáhelný vločky a pražit mandle a všecko :D Nejlepší je, když je to rychle hotový a já to můžu sníst! :D

      Vymazat