pátek 27. června 2014

Domácí bezlepkový hamburger

Pořídili jsme si domů elektrický gril, takže to znamená jediné. Spousta experimentování s grilovaným masem, zeleninou a vlastně čímkoliv.

Takže jedna z prvních věcí, co jsme dělali, byl domací bezlepkový hamburger. V Brně jsem objevila dvě restaurace, které dělají bezlepkové hamburgery, zítra jdu jednu z nich ozkoušet (druhou už dávno mám, jenom jsem se pořád k tomu nějak nedostala), takže určitě očekávejte recenzi!


Na bezlepkové bulky jsem použila recept od ivako a myslím, že její recepty budu muset používat častěji, těsto dělá přesně to, co má, a pečivo vždy chutná výborně!

Na bulky budeme potřebovat:
270 g bezlepkové mouky
1 čajová lžička soli
1/2 kostky kvasnic
200 ml vlažného mléka
1 čajová lžička cukru
3 polévkové lžíce oleje
mléko na potření

1) Z mléka, kvasnic a cukru si necháme vzejít kvásek.

2) Mezitím smícháme ostatní suroviny v míse do hladkého těsta. Poté přidáme kvásek.

3) Plech vyložíme pečicím papírem a těsto vytvarujeme do bulek.

4) Bulky nařízneme do kříže a potřeme mlékem.

5) Připravené bulky necháme asi 10 minut nakynout.

6) Pečeme v předehřáté troubě na 180°C asi 20 minut.

Na hamburger samotný:
Použili jsme vepřové mleté maso, které jsme smíchali s hořčicí a kečupem, solí, majoránkou, bezlepkovou moukou a dvěma vejci. Do jedné várky jsme dali více horčice, aby chuť byla výraznější a byly mnohem lepší.

Poté jsem hamburger doplnila rajčaty, listem salátu, sýrem a troškou tatarky.

Děláte si domácí hamburgery? Nebo chodíte na ně někam do restaurace?

1 komentář:

  1. Hmm, domácí burgery miluju! Jen mám dotaz k těm houskám, opravdu nenecháváš těsto před tvarováním bulek nakynout, hned tvoříš bulky a ty pak kynou jen deset minut? Momentálně totiž nechávám kynout těsto na bezlepkové rohlíky podle hodně podobného receptu a tam se má těsto nechat normálně nakynout hodinku a pak z něj až tvarovat pečivo.

    OdpovědětVymazat